Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2017

Η Οδύσσεια του/της Νομικάριου/ας

Σκηνές από κάθε εξεταστική στην Νομική...
Αποτέλεσμα εικόνας για ακρως οικογενειακων quotesΣκηνή 1: Αγχωμένος φοιτητής κατά την προφορική εξέταση Σύνθεσης Δημοσίου περιμένει την πρώτη ερώτηση του καθηγητή, ενώ παρακολουθεί έντρομος τον τελευταίο, να ξεφτιλίζει όλους τους συναδέλφους του.
-Καθηγητής: Μπορείτε να βγάλετε το σταυρό σας παρακαλώ για να συνεχίσουμε την εξέταση;
-Φοιτητής: (διστάζει, αγχώνεται αλλά στο τέλος βγάζει το σταυρό του). Μάλιστα.
-Καθηγητής (με σαρδόνιο χαμόγελο) Κοπήκατε, έπρεπε να μου πείτε ότι το δικαίωμα στη θρησκεία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο ότι δεν έχω δικαίωμα να ζητήσω κάτι τέτοιο.


Παραλλαγή: (ο φοιτητής δεν ψαρώνει, θυμάται όλη τη συνταγματική ιστορία απ’ έξω και ακολουθεί η τελευταία ερώτηση)
-Καθηγητής: Ποιο λογοτεχνικό βιβλίο έγραψε η αδερφή του X.Τρικούπη;
-Φοιτητής: Μα αυτό δεν είναι στην ύλη του συνταγματικού.
-Καθηγητής: Κοπήκατε.
Τα παραπάνω παραδείγματα δυστυχώς δεν είναι βγαλμένα από σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά τα έχουν καταθέσει φοιτητές νομικής που κόπηκαν από το εν λόγω ή άλλα μαθήματα από καθηγητές που διασκεδάζουν να ξεφτιλίζουν φοιτητές ρωτώντας τους άσχετα με την ύλη ζητήματα. Σαν να μην έφτανε δηλαδή που για να τελειώσει κάποιος νομική πρέπει να δηλώσει πίστη στα μνημόνια, την Ε.Ε, στην ιδιωτικοποίηση της ΕΡΤ και της δημόσιας περιουσίας, στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και σε όλες τις βασικές επιλογές του κεφαλαίου σήμερα, ενδεδυμένες με το πέπλο της νομικής επιστήμης, όλο αυτό πρέπει να το κάνει προφορικά με διδάσκοντες που οριακά με σαδιστική διάθεση αρέσκονται να παίζουν με το άγχος των φοιτητών.

Σκηνή 2: Φοιτητής έχει γράψει την άποψη της νομολογίας, την κρατούσα άποψη στη θεωρία, είναι βέβαιος ότι έχει σωστές και τεκμηριωμένες απαντήσεις για έναν προβιβάσιμο βαθμό. Βγαίνουν τα αποτελέσματα και βλέπει κόκκινο στο Mystudies.
-Φοιτητής: Ρε μαλάκα γιατί κόπηκα;
-Φίλος φοιτητή: Ρε φίλε την άποψη του καθηγητή πάνω στο ζήτημα την έγραψες;
-Φοιτητής: Μα αφού είναι μειοψηφία η άποψη του!
-Φίλος φοιτητή:  (τον χτυπάει φιλικά στην πλάτη..)
Κι όμως συμβαίνει εν έτει 2017 να κόβονται φοιτητές επειδή τολμούν να μην εξάρουν την άποψη του καθηγητή ως την πιο ορθή ακόμα και αν η άποψη αυτή δεν γίνεται δεκτή σε κανένα δικαστήριο. Ακαδημαϊκή ελευθερία υπάρχει σύμφωνα με τους διοικούντες το πανεπιστήμιο μόνο για όσους εξάρουν τις απόψεις τους! Οι υπόλοιποι κόβονται και, αν τυχαίνει και κάνουν και καμία συνέλευση, κάνουν lockout στη σχολή και φωνάζουν και ΜΑΤ να τους κάνουνε παρέα.

Σκηνή 3: Φοιτητής πάει να δει το γραπτό του μετά την εξεταστική και, αφού περιμένει ώρες ατελείωτες, καταφέρνει να δει το γραπτό του
-Καθηγητής: Ναι, όντως απ’ ότι φαίνεται είχατε αρκετές γνώσεις για να περάσετε.
-Φοιτητής: Δηλαδή θα μου βάλετε 5;
-Καθηγητής: Όχι, ελάτε στην επόμενη εξεταστική πάλι, αφού τα ξέρετε…
Το δικαίωμα δηλαδή στην επίδειξη γραπτών επί της ουσίας είναι εικονικό, αφού είναι εξαιρετικά σπάνιο καθηγητής να δεχτεί να διορθώσει λάθη που έχουν γίνει κατά την εξέταση, δεν υπάρχουν ενδεικτικές βαθμολογίες και απαντήσεις, ενώ το καθεστώς της αρνητικής βαθμολόγησης καθιστά την εξουσία του καθηγητή να σε κόψει απεριόριστη, αφού κάθε λάθος μπορεί να βαφτιστεί «εξαιρετικά σοβαρό» και το γραπτό μη προβιβάσιμο.

ΣΚΗΝΗ 4 (Ή ΑΛΛΙΩΣ, αυτοί που μας πήραν το βιβλίο από το χέρι μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι)
-Φοιτητής: Μαμά έχεις 80 ευρώ;
-Μάνα: Τι τα θες τόσο λεφτά;
-Φοιτητής: Δίνω 4 μαθήματα και πρέπει να αγοράσω κώδικες, πρακτικά και επιτομές και η κυβέρνηση  λέει ότι τα δωρεάν συγγράμματα δεν εμπίπτουν στην δημόσια δωρεάν παιδεία και δεν μας τα δίνουν..
Και όλα τα παραπάνω προφανώς χωρίς δικαίωμα χρήσης κωδίκων στα περισσότερα μαθήματα ή με τη χρήση κωδίκων να αποτελεί αιτία κυνηγητού μέσα στο αμφιθέατρο της εξέτασης (γιατί έχει στάμπιλο, γιατί έχει υπογραμμίσεις κλπ), με το πρόγραμμα και τον τρόπο εξέτασης να είναι διαρκώς στον αέρα, με διεξαγωγή εξέτασης ενώ το κέντρο είναι μη προσβάσιμο την ώρα εκείνη λόγων απεργιών στα ΜΜΜ και άλλα ωραία. Περιστατικά όπως τα παραπάνω, ή όπως η χρήση αγχολυτικών σπρέι και η παραλίγο κρίση πανικού την ώρα της εξέτασης, ή οι υστερίες των επιτηρητών όταν πας να επαναλάβεις στον διπλανό σου μια εκφώνηση θέματος την οποία δεν πρόλαβε να σημειώσει ολόκληρη, συνθέτουν ένα σκηνικό καθημερινής τρέλας στη σχολή την περίοδο της εξεταστικής αλλά και γενικότερα.

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  •  Τα θέματα της εξέτασης να είναι εντός της επίσημης ύλης
  • Ενδεικτική βαθμολογία και απαντήσεις για κάθε θέμα
  • Χρήση κωδίκων για όλα τα μαθήματα
  •  Να ανακοινώνεται η μέρα της εξέτασης για όλα τα μαθήματα σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν την εξεταστική
  • Δικαίωμα επίδειξης γραπτών και αλλαγής του βαθμού αν έχουν γίνει λάθη στη διόρθωση
  •  Εφόσον κόβεται πάνω από το 60% των φοιτητών σε ένα μάθημα, αυτό να ξαναδίνεται εμβόλιμα
  • Κριτική επισκόπηση του γνωστικού μας αντικειμένου-όχι στην παπαγαλία
      ·     Σεβασμός στους φοιτητές κατά την εξέταση
      ·    Διευκολύνσεις για την εξέταση των εργαζόμενων φοιτητών
      ·    Διανομή από τον Εύδοξο των κωδίκων και των πρακτικών που είναι απαραίτητοι για την εξέταση
    ANTINOMIA - E.A.A.K.


·        


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου