Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

H ΝΕΟΛΑΙΑ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια βρίσκονται εδώ και καιρό σε μια κατάσταση αποσάθρωσης και διάλυσης υπό το βάρος της συνεχούς μειούμενης χρηματοδότησης, η Βουλή στα πλαίσια του "εθνικού διαλόγου" για την παιδεία συνεδριάζει τρεις φορές στις 8,10,17 Μάρτη. Στόχος είναι στις 17 Μάρτη η διαδικασία να καταλήξει σε ένα πρώτο κείμενο-πόρισμα ως αποτέλεσμα του πρώτου κύκλου συζητήσεων του "εθνικού διαλόγου".

Η υπόθεση «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» έχει πολύ μεγάλη ιστορία στο χώρο της εκπαίδευσης και είναι συνυφασμένη με πολύ πικρές συνέπειες και δυσμενείς αλλαγές για τους φοιτητές και τους εργαζόμενους στο χώρο του πανεπιστημίου. Η εξαγγελία του εκάστοτε Εθνικού Διαλόγου αποτελούσε πάντοτε τον «δημοκρατικό και πλουραλιστικό» προκάλυμμα της επιβολής μιας επί της ουσίας εχθρικής, για τους φοιτητές και τους εργαζόμενους του πανεπιστημίου, πολιτικής.

Πρόκειται για μια διαδικασία προειλημμένων αποφάσεων, προεπιλεγμένων (και μάλιστα προσεκτικά επιλεγμένων) συνομιλητών και σαφούς κατεύθυνσης. Τι ακριβώς θέλει να συζητήσει με την «πανεπιστημιακή κοινότητα» η κυβέρνηση, όταν αυτή τη συζήτηση την έχει ξανακάνει με τους εκπροσώπους της ΕΕ και της τρόικα; Σε ποιον διάλογο καλούμαστε να συναινέσουμε όταν τα πάντα έχουν ήδη προαποφασιστεί και έχουν την σφραγίδα του τρίτου μνημονίου και των επιταγών του ΟΟΣΑ;

Όπως μπορούμε να διαβάσουμε στο τρίτο Μνημόνιο που ψηφίστηκε στις 13 Αυγούστου 2015 στη Βουλή και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 14 Αυγούστου (Ν. 4336 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης»), όλα όσα υποτίθεται ότι θα «συζητηθούν» στον «εθνικό/ κοινωνικό διάλογο», έχουν ήδη συμφωνηθεί με την τρόικα και αποτελούν νόμο του ελληνικού κράτους!

Η πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε., δεν είναι άλλη από το τσάκισμα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, την συνέχιση της μετατροπής του πανεπιστημίου σε ένα άχρωμο και άοσμο πανεπιστήμιο της αγοράς, σε ένα fast track χώρο κατάρτισης, όπου ο φοιτητής θα πληρώνει περισσότερο, θα έχει λιγότερες παροχές, θα χει μικρότερο δικαίωμα λόγου, θα τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ για να πάρει εν τέλει ένα πτυχίο εισιτήριο για το χάος της ανεργίας και της επισφαλούς εργασίας ή ακόμα και της μετανάστευσης.

Βασικές κατευθύνσεις των μνημονιακών δεσμεύσεων και συνεπώς του “εθνικού διαλόγου” είναι η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης και η ενίσχυση της τάσης αυτοχρηματοδότησης των πανεπιστημίων, στη βάση της δημιουργίας “μικρών – ευέλικτων - ιδρυμάτων”, το περαιτέρω τσάκισμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και ο εναρμονισμός του πανεπιστημίου με την λογική της επιχειρηματικότητας και των ανταποδοτικών κριτηρίων. Όλα αυτά καμία σχέση δεν έχουν με τις πραγματικές ανάγκες και τα άγχη του κόσμου των σχολών και της κοινωνίας συνολικά.


Η μάχη για το μπλοκάρισμα κάθε προσπάθειας συνεδρίασης του εθνικού διαλόγου έρχεται να συνδεθεί οργανικά με τη πάλη του εργατικού κινήματος ενάντια στο αντιασφαλιστικό τερατούργημα που έρχεται να καταβαραθρώσει τις εργασιακές σχέσεις και να υποτάξει τη γενιά μας σε ένα νέο καθεστώς εργασιακού μεσαίωνα. Σε μια φάση που η επίθεση στους εξαθλιωμένους πρόσφυγες οξύνεται, η νεολαία οφείλει να προτάξει την έμπρακτη αλληλεγγύη της σε κάθε άνθρωπο που ωθείται στην μετανάστευση και να συμβάλλει καθοριστικά στη συγκρότηση ενός μαζικού αντιπολεμικού – αντιιμπεριαλιστικού κινήματος. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου