Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Είμαι νομικάριος/α. Παρακολουθώ καθημερινά- Κρατάω ανελλιπώς σημειώσεις- Διαβάζω σύγγραμμα και επιτομή- Κόβομαι με 4. Θ Α Σ Ε Β Ε C T E !



http://media.istockphoto.com/photos/student-studying-sleeping-on-books-tired-girl-read-book-library-picture-id521611936?k=6&m=521611936&s=170667a&w=0&h=Uhgpx2Cswkn8Q1HN7Au_890dPFpLjDFb39J_YIDS6e4=
 
Η
 σχολή έχει αρχίσει να δυσκολεύει κατά πολύ τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι μια κοινή παραδοχή. Η τεράστια ύλη από τη μια, η παρακολούθηση που καθίσταται αδύνατη για όσους/ες από μας δουλεύουν από την άλλη και οι απαιτήσεις που όλο και μας φαίνονται στόχοι άπιαστοι συνθέτουν ένα σκηνικό κυριολεκτικά ασφυκτικό για τον/την μέσο νομικάριο/α. Όταν το γεγονός ότι ένα μάθημα, επειδή έχει μεγάλα ποσοστά επιτυχίας, αρχίζουν και το δυσκολεύουν σε ακραίο βαθμό-(βλέπε ανακριτική)- μας το παρουσιάζουν ως φυσιολογικό, όταν σε αλλάζουν προληπτικά θέση, όταν αρχίζουν οι επιτηρητές και βάζουν κωλύματα ακόμα και για την ώρα της εξέτασης (και ξεκινάει μια κολοκυθιά του τύπου "τελειώνετε και μισή"-"μα παρά τέταρτο πήραμε τα θέματα"-"δεν με ενδιαφέρει και μισή σταματάτε να γράφετε") και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό, τότε σίγουρα κάτι πάει πολύ λάθος. Υπάρχει κατεύθυνση εντατικοποίησης των σπουδών και άρα των ζωών μας σε κάθε τομέα και αυτό είναι γεγονός.

"Μα η σχολή είναι στην κρεμ ντε λα κρεμ των πανεπιστημίων και η κατεύθυνση του να μένουν όσοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το αξίζουν και μπορούν να πληρώνουν κώδικες,πρακτικά και επιτομές είναι η μοναδική που διασφαλίζει το ΕΠΙΠΕΔΟ της ΝΟΜΙΚΑΡΑΣ μας", άποψη που ακούγεται συχνά από καθηγητές και γνωστές παρατάξεις μέσα στις σχολή μας. Εμείς απαντάμε: Αν ήταν έτσι και πραγματικά κόπτονταν όλοι αυτοί για το επίπεδο και την αξία των σπουδών μας δεν θα εξίσωναν τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων (βλ.Κρήτη, Κύπρος) με αυτά της Νομικής. Επίσης, θα φρόντιζαν ώστε πραγματικά ο/η κάθε φοιτητής/τρια να μπορεί να αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες που του παρέχει η νομική επιστήμη με δωρεάν μεταφορές από και προς τη σχολή και με πραγματικές φοιτητικές παροχές, όπως ολοκληρωμένες δομές για πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε όλους τους χώρους της σχολής (όχι με όρους φιλανθρωπίας και εθελοντισμού, κάτι που φαίνεται να παγιώνεται τα τελευταία χρόνια)· ή θα φρόντιζαν για τη δωρεάν διανομή κωδίκων και όλων των απαραίτητων εργαλείων για να μπορούμε να εντρυφήσουμε σ' αυτήν την τόσο απροσπέλαστη για μας "νομική επιστήμη".

"Μα γι'αυτό βάλαμε δίδακτρα στα μεταπτυχιακά", άλλο επιχείρημα, για να πληρώσουν όσοι τα έχουν για να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο της σχολής μας (με παροχές-τυράκια,βλέπε πρόσβαση στην περιβόητη βάση δεδομένων του τομέα διεθνούς, όπου πρωτοεφαρμόστηκαν τα δίδακτρα): Εμείς απαντάμε no 2: ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ. Αν έχετε μια στοιχειώδη κοινωνική επαφή ρωτήστε τον/την μέσο νομικάριο υποψήφιο μεταπτυχιακό και θα σας απαντήσει ότι ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΚΑΝ αίτηση για να εξεταστεί, αφού ήξερε από πριν ότι δεν πρόκειται να βρει τα λεφτά να πληρώσει.

Τέλος, σε αυτό λοιπόν το κλίμα που έχει δημιουργηθεί και σε μία προσπάθεια εκτόνωσης της– δικαιολογημένης – έντασης, άγχους, αγανάκτησης (?) δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις “ανεξάρτητες” φωνές που και πάλι βρήκαν χώρο να δαιμονοποίησουν εκ νέου την κατάληψη. Διότι η κατάληψη και μόνο ευθύνεται που η εξεταστική έφτασε να ξεκινήσει 6 Φλεβάρη, έτσι κι αλλιώς το lock-out είναι κάτι το άγνωστο στη Νομική. Η κατάληψη ευθύνεται για την αμηχανία στην οποία βρίσκεται ο κάθε φοιτητής όταν διαπιστώνει πως δεν πρόκειται να περάσει σχεδόν κανένα μάθημα σε αυτήν την σχολή αν δεν αγοράσει και τα τάδε πρακτικά, αν δεν πάρει και τη δείνα επιτομή και κυρίως αν τολμήσει να εμφανιστεί χωρίς κώδικα. Και δίχως άλλο η κατάληψη και όχι οι όροι «πανεπιστημιακού survivor» ευθύνεται για τις κρίσεις πανικού, για τα ψυχοσωματικά συμπτώματα που εμφάνισε μεγάλος αριθμός φοιτητών τόσο στην εξεταστική όσο και κατά την διάρκεια των μαθημάτων λόγω του άγχους και της πίεσης. Δυστυχώς όμως για αυτές τις αντιδραστικές φωνές υπάρχει απάντηση στο παραλήρημά τους και είναι μάλλον αυτονόητη... η εξασφάλιση των στοιχειωδών όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ένας βασικός παράγοντας που συνετέλεσε στην κατάληψη, μία μάχη που μόνο αν δίνουμε συλλογικά θα κερδηθεί.  
 
Εμείς απέναντι σε όλα αυτά απαντάμε: Τέρμα η κοροϊδία. Κανένας μόνος στην επίθεση. Επιβάλλουμε τις ανάγκες μας. Ανθρώπινοι όροι σπουδών-μέριμνα-παροχές για όλους και όλες. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ- Ε.Α.Α.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου