Κυριακή, 15 Μαρτίου 2015

Ένα αντίο και μια υπόσχεση στο συμφοιτητή μας Βαγγέλη Γιακουμάκη


Δεν θα σιωπήσουμε ποτέ!

Ένας συμφοιτητής μας είναι νεκρός. Για όποιον αξιώνει να λέγεται άνθρωπος η δολοφονία αυτή δεν μπορεί να είναι μία ακόμα στατιστική, και ας είναι αυτοί οι νεκροί πολλοί. Καθένας απο αυτούς με τη μοναδικότητα του και όλοι μαζί είναι εδώ παρόν σαν υπενθύμιση της σήψης και της ανελευθερίας αυτής της κοινωνίας. Δεν αρκεί η οργή πόσο μάλλον μια συγκαταβατική θλίψη, είναι χρέος μας προς το Bαγγέλη να σταματήσουμε να σωπαίνουμε, ειναι χρέος προς τον εαυτό μας να αλλάξουμε αυτόν τον κόσμο. Να διαλέξουμε την ζωή και όχι την επιβίωση της άλλης μιας μέρας φορτωμένοι με σιωπή ,αφήνοντας πίσω μας οτιδήποτε ανθρώπινο !

Παράλληλα με την κοινωνική εξαθλίωση των μνημονίων και της ανελευθερίας, του ακήρυχτου πολέμου των λίγων πάνω στους πολλούς ανθεί ο επιβιωτισμός και η περιθωριοποίηση σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον που εξοντώνει βιολογικά (αυτοκτονίες , δολοφονίες κτλ ) και ψυχολογικά η κυρίαρχη στάση λέει "κοίτα την δουλειά σου, εσένα τι σε νοιάζει; " αλλά και " εσύ μπορείς να τα καταφέρεις αρκεί να γίνεις καλύτερος και ανταγωνιστικότερος απο τους άλλους " .Απαραίτητη προϋπόθεση η κοινωνική αποδοχή και η εναρμόνιση με τα κυρίαρχα πρότυπα συμπεριφοράς .Καμία διαφορετικότητα δεν είναι αποδεκτή έξω απο τα στενά αυτά όρια .Έχεις να κάνεις έτσι μια επιλογή ή να προσποιηθείς οτι ζεις μια ζωή που δεν διάλεξες να σιωπήσεις καταπιέζοντας τον εαυτό σου ή να τιμωρηθείς -περιθωριοποιηθείς φτάνοντας όπως φαίνεται μέχρι και στην βιολογική σου εξόντωση. Αυτην την επιλογή αντιμετώπιζε ο Βαγγέλης κάθε μέρα , αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.

Ο Βαγγέλης με καταγωγή απο ένα χωριό της Κρήτης φοιτούσε τα τελευταία 2 χρόνια στην Γαλακτοκομική σχολή Ιωαννίνων. Η ζωή του εκεί όπως αποκαλύφθηκε αργότερα ήταν μια καθημερινή κόλαση. Μια ομάδα τραμπούκων με φυσική και ψυχολογική βία καθημερινά απαιτούσε ο Βαγγέλης να εναρμονιστεί με τα πρότυπα του νταή "άντρα" που όπως έλεγαν "ταιριάζει στην Κρήτη". Ο Βαγγέλης αρνούμενος να απορρίψει την διαφορετικότητα του το πλήρωσε με την ίδια του την ζωή. Οι δολοφόνοι του μπορούν πια να είναι περήφανοι για το έργο τους και μαζί τους όλοι εκείνοι που ήξεραν και σιώπησαν υπακούοντας στα κάθε είδους "κοίτα την δουλειά σου ". 

Αλλα η ιστορία δεν σταματά εδώ .Ενω η εξαφάνιση του δηλώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου πολύ νωρίτερα είχαν ακουστεί διαμαρτυρίες για την συμπεριφορά αυτή των υπανθρώπων. Καταγγελίες που ο βουλευτής της ΝΔ Μαρκογιαννάκης φρόντιζε μέσω της θέσης του να μείνουν στην αφάνεια υπηρετώντας όπως φαίνεται επάξια κάθε φάσμα της κοινωνικής σήψης απο την εξαθλίωση των μνημονίων μέχρι το σκοτάδι του ρατσισμού και του κοινωνικού κανιβαλισμού. O επίλογος της ιστορίας αυτής ανήκει στην οικογένεια του θύματος . Κάλυψη μέσω του διαδικτύου στους τραμπούκους του Βαγγέλη με το "αφήστε ήσυχα τα παιδιά" , αρνούμενοι μέχρι τέλους να καταθέσουν στον ανακριτή για την εξαφάνιση του παιδιού τους. Προφανώς η διαφορετικότητα του Βαγγέλη ήταν για τους ίδιους μια ντροπή που έπρεπε να μείνει μυστική , μια ντροπή που εκ του αποτελέσματος ήταν πάνω και απο την αξία της ίδιας του της ζωής . Έτσι φτάσαμε στην είδηση που μένει στην απλότητα της να θυμίζει τις βαριές ευθύνες όλων μας " Ο εικοσάχρονος φοιτητής Βαγγέλης Γιακουμάκης, που είχε εξαφανιστεί από τις 6/2/2015,  βρέθηκε νεκρός σε περιοχή πέριξ της πανεπιστημιακής σχολής στην οποία φοιτούσε στα Ιωάννινα. Έφερε τραύμα στο δεξί του χέρι, ενώ δίπλα του βρέθηκε ένα μαχαίρι "

Είτε πρόκειται για αυτοκτονία είτε για δολοφονία, είμαστε οργισμένοι για τα βασανιστήρια τα οποία υπέστη ο Βαγγέλης από συμφοιτητές του στη φοιτητική εστία όπου διέμενε και τα οποία βγήκαν στη δημοσιότητα από συγκάτοικο του παιδιού. Για τη ψυχολογική κακοποίηση που υπέστη ένας άνθρωπος, επειδή, ανεξάρτητα από το αν ήταν ομοφυλόφιλος ή όχι, δεν ταίριαζε στα κυρίαρχα κανονιστικά πρότυπα συμπεριφοράς που προάγει μία κοινωνία που δεν ανέχεται οτιδήποτε το «διαφορετικό». Για την κάλυψη που φαίνεται ότι έχουν τα ανθρωπόμορφα κτήνη που εξευτέλισαν την αξιοπρέπεια ενός νέου ανθρώπου από βουλευτή της ΝΔ, όμοια με την κάλυψη που απολάμβαναν τόσα χρόνια από κράτος και παρακράτος ναζιστικές -φασιστικές αντιλήψεις και πρακτικές στις κυβερνητικές θέσεις και τις κρατικές υπηρεσίες. Για τη σιωπή που βασίλευε τόσο καιρό στη φοιτητική εστία από ιθύνοντες και διαμένοντες. Κυρίως για την συνεχιζόμενη αναπαραγωγή από την ελληνική οικογένεια και όλη την κοινωνία της ομοφοβίας, του σεξισμού, της ξενοφοβίας και κάθε άλλης ρατσιστικής και φασιστικής νοοτροπίας που πνίγει τη διαφορετικότητα και την ελευθερία.

Η κάθε μία, ο κάθε ένας μας και όλοι μαζί έχουμε ευθύνη να μην κάνουμε βήμα πίσω απέναντι σε κρούσματα βίας ενάντια σε ομοφυλόφιλους, διεμφυλικούς, γυναίκες και μετανάστες, σε άτομα με ειδικές ανάγκες και «ψυχικά νοσούντες». Έχουμε καθήκον να κόψουμε από τη ρίζα το φασισμό και το ρατσισμό. Επιμένουμε να απλώνουμε το χέρι της συλλογικότητας ,να συζητάμε και να αντιστεκόμαστε σε κάθε αδικία οποιασδήποτε μορφής ! Γι αυτό οφείλουμε μια συγγνώμη στον Βαγγέλη και στον εαυτό μας που δεν καταργήσαμε τις σιωπές , που δεν έχουμε αλλάξει ακόμα αυτόν τον κόσμο ώστε να ήταν και αυτός μέρος του . Αλλά και μια υπόσχεση :
                                            
                                 ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΙΩΠΗΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ!

7 σχόλια:

  1. εκτός από 'οργισμένοι',είστε και ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν καταπίνεις τίποτα, ούτε 'κοιτάς τη δουλειά σου" κάνοντας πως δε βλέπεις! μια χούφτα βαρύμαγκες vs εκατοντάδες άτομα μιας ολόκληρης σχολής! fuck logic.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν ειχες διαβασει επιμελως το κειμενο, θα ειχες καταλαβει οτι οι φοιτητες οι οποιοι το ανηρτησαν, δεν εχουν καμμια σχεση με την συγκεκριμενη σχολη στην οποια φοιτουσε ο ατυχος νεος......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όλοι είμαστε θλιμμένοι για τον χαμό του παιδιού αλλά θεωρώ την προσπάθεια εκμετάλλευσης του γεγονότος πολιτικά από το αρθρογράφο του blog εμετική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτά τα περί ''πολιτικής εκμετάλλευσης'' ξεχάστε τα και αρχίστε επιτέλους να μιλάτε για την αφύπνιση της ελληνικής κοινωνίας. Τα ΕΑΑΚ τουλάχιστον έχουν αποδείξει τόσα χρόνια με τους αγώνες τους ότι μάχονται το ρατσισμό και το φασισμό σε όλες τις εκφάνσεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κείμενο γράφτηκε από την ΠΑΦ (σχήμα της ΕΑΑΚ στην Ιατρική Αθήνας). Σχήμα ΕΑΑΚ στη σχολή του Β.Γ. προφανώς δεν υπάρχει. Η ιδιότητα του ΒΓ ως σπουδαστή, συναδέλφου μας δηλαδή κάνει παραπάνω επιτακτική μία τοποθέτηση εκ μέρους της ΕΑΑΚ. Μακριά(πολύ μακριά) από κανιβαλισμούς της προσωπικότητας του ανθρώπου, της προσωπικής του ζωής εμείς τον κρατάμε ζωντανό με το να μη ξεχνάμε τι ήταν αυτό που τον σκότωσε, με το να μαχόμαστε για μία άλλη κοινωνία στην οποία ο κάθε άνθρωπος θα μπορεί να διαμορφώνει ελεύθερα τον εαυτό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι κακό μια φοιτητική παράταξη να ανεβάζει ένα κείμενο κοινωνικού περιεχομένου. Δεν νομίζω ότι υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα όπως βλέπω κάποιους να γράφουν. Καλό είναι απεναντίας η απλή λογική να παίρνει σάρκα και οστά μέσω των λέξεων γιατί όπως βλέπουμε αυτή απουσιάζει έμπρακτα από τη ζωή μας. Αυτό που μου τη χαλάει στο κείμενο αλλά και σε πολλά άλλα κείμενα είναι οι αφοριστικές λέξεις που χρησιμοποιούνται για τους ηθικούς θήτες μιας τέτοιας πράξης. Δηλαδή αυτά τα παιδιά που άσκησαν ψυχολογική-σωματική βία δεν είναι ενός άλλου είδους θύματα αυτής της κοινωνίας; Λογικό είναι να υπάρχει οργή, αλλά είναι άσχημο η οργή να περνάει στα γραπτά που υποτίθεται ότι όλα φιλτράρονται. Θλίψη μπορεί να υπάρξει. Όμως εκφράσεις (φουντωμένου) μίσους δηλητηριάζουν τις όποιες καλόγνωμες προθέσεις του κάθε ανάλογου κειμένου. Οπότε κάνοντας πράξη την υπόσχεση που δίνει το κείμενο ως επίλογο, καταδικάζω τις προσφωνήσεις που χρησιμοποίησε ο συντάκτης του για τους θήτες αυτής της υπόθεσης,θύματα όμως των γραναζιών της σύγχρονης απάνθρωπης ελαττωματικής μηχανής που είναι η κοινωνία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://www.enikos.gr/mpogiopoulos/304291,Skasmos.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή