Παραθέτουμε την Ανακοίνωση της Εναλλακτικής Παρέμβασης Δικηγόρων Αθήνας:
Για το νέο κώδικα περί δικηγόρων
Συνάδελφοι,
Η Ευρωπαϊκή Ενωση, χρησιμοποιώντας το μηχανισμό και την «τεχνογνωσία» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην ταχεία πρόκληση φτώχιας και διάλυσης των χωρών - θυμάτων , μετατρέπει την Ελλάδα σε αποικία των βορειοευρωπαϊκών δυνάμεων, καταστρέφοντας συστηματικά τις δομές που προσιδιάζουν σε ανεξάρτητο κράτος και αυτοδύναμη οικονομία.
Μετά το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και την καταστροφή των ασφαλιστικών ταμείων, του συστήματος υγείας, της εκπαίδευσης ,των οικονομικών δομών κλπ, το δικηγορικό επάγγελμα δεν θα απέφευγε την αποδόμηση.
Τα τοπικά εκτελεστικά όργανα της τρόϊκας, που παριστάνουν την κυβέρνηση, μετά τα μέτρα για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος, τον οικονομικό στραγγαλισμό των μεσαίων και φτωχότερων δικηγόρων με τις συνεχείς φορολογικές επιβαρύνσεις, την επιβολή ΦΠΑ και των πολλαπλασιασμό των διάφορων δικαστικών τελών καταπιάστηκαν τώρα με τον Κώδικα περί Δικηγόρων (ΚπΔ).
Το νομοσχέδιο που ήδη συζητείται στη Βουλή βελτιώνει ελάχιστα δευτερεύοντα θέματα, ενώ μας επαναφέρει σε περασμένες εποχές στα σημαντικότερα:
Κινείται βασικά σε δύο κατευθύνσεις :
α) Κατάργηση κάθε εγγυημένης αμοιβής ή αποζημίωσης σε εφαρμογή των ιταμών -και λεπτομερών- εντολών της τρόϊκας. (αξίζει να διαβάσετε στο τέλος αυτής της ανακοίνωσης το e mail με τις τελευταίες εντολές του εκπροσώπου της ΕΕ στο μόνιμο κλιμάκιο της τρόϊκας στην Αθήνα, Ζήνωνα Κοντολέμη, προς το γραφείο του πρωθυπουργού και τα αρμόδια Υπουργεία ).
β) εξουδετέρωση κάθε δυνατότητας συλλογικής αντίδρασης των δικηγόρων. Γιαυτό επέδειξε ιδιαίτερο ζήλο το Πασοκοδεξιό κατεστημένο που διοικεί το ΔΣΑ αλλά και ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ αντιπρόεδρος του ΔΣ Θόδωρος Σχοινάς, που ήταν μάλιστα και εκ των συντακτών του νέου ΚπΔ .
Συγκεκριμένα:
- Καταργείται το ελάχιστο όριο αμοιβής των εμμίσθων δικηγόρων στον ιδιωτικό τομέα. H θέση της τρόϊκας (που είναι πιθανό να υιοθετηθεί μέχρι την ψήφιση του ν/σ) είναι να υπάρχει όριο και να ταυτίζεται με τον κατώτατο μισθό που έχει επιβληθεί νομοθετικά στον ιδιωτικό τομέα.
- Οι αποδοχές δικηγόρων στο δημόσιο τομέα αφήνονται στην έκδοση τυπικού νόμου, χωρίς καθορισμό ελάχιστων ορίων είτε ευθέως είτε σε συσχετισμό με κάποιο άλλο μέγεθος (πχ ως ποσοστό επί των αποδοχών των δικαστικών του αντίστοιχου βαθμού).
- Η εγγύηση μιας κατώτατης προεισπρατόμενης αμοιβής για παράσταση σε δικαστήρια παύει να υπάρχει. Με έγγραφη συμφωνία μεταξύ εντολέα - δικηγόρου,ως αμοιβή μπορεί να ορισθεί οποιοδήποτε ποσό .Οι πρώην κατώτατες αμοιβές ονομάζονται πλέον «νόμιμες» και εφαρμόζονται μόνο όταν δεν υπάρχει έγγραφη συμφωνία και προπαντός για τον υπολογισμό των τελών και φόρων που από παρακράτηση επί της αμοιβής που προκατέβαλε ο εντολέας μετατρέπονται πλέον σε οικονομική/φορολογική υποχρέωση του δικηγόρου, ανεξάρτητα από την καταβολή της αμοιβής του.
- Επιτρέπεται η διαφήμιση δικηγορικών υπηρεσιών ακόμη και στο ραδιόφωνο και τηλεόραση (που θα ενισχύσει τις μεγάλες εταιρείες).
Θεσπίζεται σειρά μέτρων για να απομακρυνθούν περισσότερο οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δικηγόρων από τη βάση που τους εκλέγει, να γίνει πιο γραφειοκρατική η λειτουργία των συλλόγων, να περιοριστεί η δυνατότητα για γενικές συνελεύσεις και ακόμη περισσότερο η δυνατότητά τους να παίρνουν αποφάσεις.
Ενδεικτικά:
-Η θητεία των διοικήσεων γίνεται 4 ετής. Φυσικό επακόλουθο θα είναι η ακόμα μεγαλύτερη γραφειοκρατικοποίησή τους και η απόσπασή τους από τα προβλήματα του κλάδου Εξουδετερώνεται έτσι το θετικό μέτρο του περιορισμού των θητειών του προέδρου σε 2 και των μελών του ΔΣ σε 3 συνεχόμενες.
- Ο πρόεδρος του Συλλόγου μετατρέπεται σε αυτοτελές όργανο διοίκησης με αυξημένες αρμοδιότητες.
Οι Γενικές Συνελεύσεις πρέπει να έχουν απαρτία όχι μόνο κατά την έναρξη και συγκρότηση σε σώμα, αλλά συνεχώς μέχρι τη λήξη τους. Ετσι μια μειοψηφία μπορεί να μπλοκάρει τη λήψη αποφάσεων με αποχώρηση.
- Η ΓΣ μπορεί να αποφασίζει για αποχή μόνο με μυστική ψηφοφορία (= κάλπες). Σε συνδυασμό με την αμέσως προηγούμενη διάταξη για διαρκή απαρτία είναι σαφές ότι αποκλείεται λήψη απόφασης για αποχή.
- Η ΓΣ δεν μπορεί να αποφασίσει την εκ νέου σύγκλησή της! Συγκαλείται μόνο από το ΔΣ , ή στην απίθανη περίπτωση που υποβάλλει αίτηση το 10% των μελών του συλλόγου ( για την επαρχία το 20%).
- Η συνέλευση δεν επιτρέπεται να εκλέξει προεδρείο αλλά προεδρεύεται υποχρεωτικά από τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου που εν όψει και της τετραετούς θητείας μπορεί να έχει προ πολλού χάσει την εμπιστοσύνη του σώματος.
- Αλλάζει το εκλογικό σύστημα σε πλειοψηφικό μόνο για τις μικρότερες παρατάξεις, οι οποίες για να πάρουν μέρος στη 2η κατανομή πρέπει να έχουν ήδη πάρει έδρα από την πρώτη κατανομή αλλιώς αποκλείονται. Διευκολύνεται έτσι η αναπαραγωγή του σημερινού δικηγορικού κατεστημένου.
Οι ασκούμενοι συνάδελφοι υποβάλλονται σε πανελλήνιες εξετάσεις προκειμένου να εγγραφούν στο σύλλογο. Αντί να βαδίζουμε προς την κατάργηση των υποτιμητικών- τουλάχιστον- εξετάσεων που επιβάλλονται στους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να μπουν στον κλάδο, τις ενισχύουν για να μοιάζουν με τις εισαγωγικές στα Πανεπιστήμια.
Η ελιτ της χώρας μαζί με την Ευρωπαϊκή Ενωση διεξάγουν ένα συστηματικό πόλεμο εναντίον των φτωχών και των μεσαίων στρωμάτων. Παρ' όλο το καταθλιπτικό βάρος των μέτρων που μας επιβάλλονται διαρκώς, δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από την αντίσταση. Μαζί με τα υπόλοιπα κοινωνικά στρώματα-θύματα πρέπει να θέσουμε , σε πρώτη φάση, αποτελεσματικά εμπόδια στην επίθεση που δεχόμαστε και στη συνέχεια να αναζητήσουμε τη διέξοδο στην αυτοδύναμη ανάπτυξη της χώρας έξω από την Ευρωπαϊκή Ενωση, σε μια αντικαπιταλιστική προοπτική.
- Βλέπε ΕΔΩ για τη ψήφιση του σχεδίου Νόμου του Νέου Κώδικα Δικηγόρων στην Επιτροπή της Βουλής
- Βλέπε ΕΔΩ για τη ψήφιση του σχεδίου Νόμου του Νέου Κώδικα Δικηγόρων στην Επιτροπή της Βουλής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου