Ενδεικτικά στοιχεία από την
ΚΥΑ με την οποία απολύονται οι διοικητικοί, ή
αλλιώς
τι εστί «ανοιχτή σχολή» με
τις απολύσεις:
Η Νομική την επομένη των απολύσεων:
• Γραμματεία: Η γραμματεία της Νομικής έχει 17 άτομα
προσωπικό, από τα οποία: 4 τίθενται σε αργία επειδή αρνήθηκαν την
«απογραφή – προγραφή» τους, 1 απολύεται λόγω κατάργησης του κλάδου του, 5
απολύονται μέσω διαθεσιμότητας, άλλοι 5 έχουν «εξαφανιστεί» χωρίς καμία
αιτιολόγηση από τις λίστες του υπουργείου και απομένουν 2 άτομα για
να εξυπηρετούν: χιλιάδες προπτυχιακούς φοιτητές, 1.528 μεταπτυχιακούς, 1.342
υποψηφίους διδάκτορες και 116 μέλη του διδακτικού προσωπικού!
• Συνολικά η σχολή ΝΟΠΕ θα μείνει
με 6 διοικητικούς, η αναλογία θα είναι δηλαδή περίπου 1 διοικητικός ανά 3 ή 4
χιαλιάδες φοιτητές τη στιγμή που σε άλλες χώρες της Ευρώπης η αναλογία είναι 1
διοικητικός ανά 100 φοιτητές
• Βιβλιοθήκες: για τις 11 βιβλιοθήκες της Νομικής μένουν 3
βιβλιοθηκονόμοι!
• Με Σχέδιο Αθηνά/Νόμο Διαμαντοπούλου/Νέο Κώδικα Δικηγόρων ψηφισμένα
και τις απολύσεις των διοικητικών είναι ξεκάθαρο ότι διαμορφώνεται για τη σχολή
μας μία εντελώς νέα κατάσταση: Δίδακτρα, καθώς σε συνδυασμό με την
ελάχιστη χρηματοδότηση και με τη δικαιολογία ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν
τα Ιδρύματα. Νέα προγράμματα σπουδών
εναρμονισμένα με τον εργασιακό μεσαίωνα
που έχουν ετοιμάσει και τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων(νομικές
εταιρίες-μεγάλα δικηγορικά γραφεία). Ετσι, ο απόφοιτος Νομικής θα είναι
ευέλικτος και αναλώσιμος, έρμαιο στις ορέξεις της παραπαίουσας αγοράς και των
απαιτήσεων των μεγαλοδικηγόρων αφεντικών.
Καταργήσεις και συγχωνεύσεις μαθημάτων, σπάσιμο των προγραμμάτων σε
3+2, φάκελοι προσόντων και πιστωτικές μονάδες, κατάργηση κάθε συλλογικού δικαιώματος ώστε να είμαστε πλήρως
εξατομικευμένοι στις σπουδές και στη δουλειά μας και να δεχόμαστε ευκολότερα
την εκμετάλλευση και την τρομοκρατία του εργοδότη μας. Νέες εργασιακές σχέσεις στη Νομική σε εργαζόμενους και καθηγητές με
εξατομικευμένες συμβάσεις 1-2 χρόνων με μισθούς πείνας.
Το ΕΚΠΑ την επομένη των απολύσεων:
Για το ΕΚΠΑ οι συνέπειες εφαρμογής
της απόφασης αυτής θα είναι καταστρεπτικές. Με την πολιτική της κυβέρνησης και
του Αρβανιτόπουλου σε 11 γραμματείες Τμημάτων το ποσοστό αποδεκατισμού του
προσωπικού που τις στελεχώνουν κυμαίνεται από 20% έως και 100%! Yπάρχουν δηλαδή γραμματείες
ολόκληρων τμημάτων με …μηδενικό αριθμό διοικητικού προσωπικού.
• Συγκεκριμένα, στο τμήμα Χημείας, με 1862
προπτυχιακούς, 309 μεταπτυχιακούς, και 130 υποψήφιους διδάκτορες, με τις
προωθούμενες διαθεσιμότητες απομένουν 0
διοικητικοί. Στο τμήμα Φυσικής, με
2000 προπτυχιακούς, 300 μεταπτυχιακούς, και 150 υποψήφιους διδάκτορες, με τις
προωθούμενες διαθεσιμότητες απομένουν 0
διοικητικοί. Στο τμήμα Πληροφορικής,
με 2051 προπτυχιακούς, 760 μεταπτυχιακούς, και 240 υποψήφιους διδάκτορες, με
τις προωθούμενες διαθεσιμότητες απομένουν 0
διοικητικοί. Τυχερές θα πρέπει να νοούνται οι γραμματείες, λόγου χάρη, της
Φαρμακευτικής ή της Γαλλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, οι οποίες αμφότερες κερδίζουν
το δικαίωμα να εξυπηρετούνται από 1
διοικητικό υπάλληλο. Το ίδιο σκηνικό εμφανίζεται και σε άλλα ΑΕΙ, όπως στο ΕΜΠ,
με τη γραμματεία των Χημ.Μηχανικών να μένει με 1 υπάλληλο, όπως και η γραμματεία των Ναυπηγών.
• Άδειες δεν μένουν μόνο οι γραμματείες.
Μένουν και οι βιβλιοθήκες.
• Άδεια μένουν και τα εργαστήρια, άδειες και
οι πανεπιστημιακές κλινικές, οι οποίες δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς
υποστηρικτικό προσωπικό. Ίδια θα είναι και η τύχη για πολλές άλλες
εκπαιδευτικές και ερευνητικές διαδικασίες. Αφύλακτες
εγκαταλείπονται οι κτηριακές εγκαταστάσεις και οι υποδομές, οι χώροι εντός
του πανεπιστημιακού ασύλου. Αφύλακτος και
έκθετος πρακτικά μένει ο επιστημονικός εξοπλισμός.
• Κλείσιμο σχολών με το πρόσχημα ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης
εργαζομένων και καθηγητών.
• Το
Δεκέμβρη γίνεται προσπάθεια να περάσουν και οι Εσωτερικοί Κανονισμοί των Πανεπιστημίων, μέσα από τους οποίους
θα γίνει προσπάθεια εφαρμογής της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης φέρνοντας
διαγραφές φοιτητών στα ν+2 χρόνια ή με τη με εγγραφή σε 2 απανωτά εξάμηνα
ή με την 3η συνεχόμενη αποτυχία στην εξέταση, περικοπή συγγραμμάτων,
εντατικοποίηση της καθημερινότητας μας καθώς και βάθεμα της επιχειρηματικής
λειτουργίας των ΑΕΙ
• Στη γωνία περιμένει τρίβοντας τα χέρια του από ικανοποίηση ο
ιδιωτικός παράγοντας:
αφενός, άμεσα, για να αναλάβει εργολαβικά τη φύλαξη και την προστασία άψυχου
και έμψυχου υλικού, τη γραμματειακή υποστήριξη, τη μηχανογράφηση, την
πληροφόρηση, όλα όσα έκαναν μέχρι σήμερα οι διοικητικοί· αφετέρου, για να
μπει πιο δυναμικά, και πιο εύκολα μέσα στις καταρρέουσες σχολές, προκειμένου να
κλείσει επωφελείς συμφωνίες, να διαπραγματευτεί ερευνητικά προγράμματα, να
αγοράσει φτηνές τεχνολογίες, να κατευθύνει τα προγράμματα
σπουδών.
Στις διπλωματικές επαφές της, η Αμερικανική
Πρεσβεία πιέζει εδώ και πολλά έτη για την αλλαγή του άρθρου 16, ώστε να
αδειοδοτηθούν ιδιωτικά παραρτήματα κολλεγίων όπως το «Ανατόλια» και το
«Ντιρί», πράγμα το οποίο αναφέρει ως «κεντρικό συμφέρον» της Πρεσβείας στην
παιδεία.
|
• Εξάλλου, απόλυτα ικανοποιημένοι με τις συγκυρίες εμφανίζονται
σήμερα οι κολεγιάρχες και ιδιοκτήτες πάσης φύσεως μεταλυκειακών
παρα-εκπαιδευτηρίων. Σε καθημερινή βάση, τα ΜΜΕ, θάβοντας από τη
μία πλευρά το δημόσιο πανεπιστήμιο, όπως και τους φοιτητές που στηρίζουν με τις
κινητοποιήσεις τους τον αγώνα των διοικητικών, εξαίρουν, ανοιχτά διαφημίζουν,
την αδιατάραχτη, απαρασάλευτη, υποδειγματική λειτουργία των ιδιωτικών κολεγίων.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης:
Για την προώθηση των
αντιεκπαιδευτικών και αντικοινωνικών πολιτικών τής κυβέρνησης και της τρόικας,
ο οπαδός του δόγματος «δε συζητάμε με απεργούς» υπουργός παιδείας είναι
διατεθειμένος να μετέλθει κάθε πρόσφορο μέσο:
• Συκοφάντηση σε κάθε μέσο ενημέρωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της
απεργίας.
• Δίκες για να βγει “καταχρηστική” η απεργία (ν’ απορριφθούν τα αιτήματά
της).
• Απειλές για εισβολή των ΜΑΤ
που δεν τόλμησαν να εφαρμόσουν.
• Απειλές για επιστράτευση των απεργών που πάλι δεν τόλμησαν να εφαρμόσουν.
• Απειλές για χάσιμο του εξαμήνου, με το αυθαίρετο όριο των “13 εβδομάδων”.
• Δημοσίευση αυθαίρετων ονομαστικών λιστών απόλυσης,
ώστε να διασπαστούν οι εργαζόμενοι
• Πίεση για προσωπική “απογραφή”, ώστε ν’ απομονωθούν οι μη
απογραμμένοι.
• Προσχηματικός “διάλογος” με δεδομένες τις απολύσεις.
• Κούφιες υποσχέσεις του Υπουργού
Παιδείας για «επαναπρόσληψη αν όλα πάνε καλά» των υπαλλήλων ενώ ο υπ. Διοικ. Μεταρρύθμισης Μητσοτάκης
δηλώνει πως θ’ απολυθούν όλοι.
Το Πανεπιστήμιο τη…μεθεπόμενη των απολύσεων:
«Aναθεώρηση του Συντάγματος ώστε i) να
νομοθετηθούν ιδιωτικά (σ.σ. πανεπιστημιακά) Ιδρύματα και ii) να εισαχθούν
δίδακτρα για τους προπτυχιακούς (σ.σ.φοιτητές) [...] και τα φοιτητικά
δάνεια».
|
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έρχονται:
• Δίδακτρα
σε όλους όσους ξεπερνούν το 4ο ή 5ο έτος. Δίδακτρα σε κάθε μεταπτυχιακό
(>1000€ σε ΤΕΙ, >4000€ σε ΑΕΙ). Θέσπιση
Φοιτητικών δανείων.
• Τα έσοδα από τα παραπάνω μόνιμα
μέτρα μειώνουν αυτομάτως την κρατική επιχορήγηση στα ιδρύματα.
• Μείωση του προϋπολογισμού για σίτιση-στέγαση. Θα καλύπτονται εν μέρει
από τους σπουδαστές ή/και θα δίνονται με κουπόνι. Θα σταματούν αυτομάτως στο
τέλος του 4ου ή 5ου έτους.
• Μείωση διδασκόντων κατά 70% μέσα σε δύο χρόνια για ΑΕΙ-ΤΕΙ.
• Αντιμετώπιση των ελλείψεων που
δημιουργούνται με συγχωνεύσεις σχολών.
• Τα μεταπτυχιακά θα νοικιάζουν το
χώρο και τον εξοπλισμό τους από το κάθε ίδρυμα - άλλη μια χρήση των διδάκτρων
σε αυτά.
Οι εργαζόμενοι των
πανεπιστημίων δείχνουν πώς οτιδήποτε αποφασίζεται στα
κοινοβούλια και τις διασκέψεις μπορεί να ανατραπεί, αν αυτοί τους οποίους
αφορά αντιδράσουν μαζικά και δυναμικά. Είναι
η ώρα για το φοιτητικό κίνημα να κλιμακώσει μαζί με τους υπόλοιπους
κινητοποιούμενους κλάδους τον αγώνα που ήδη ξεκίνησαν, ταράζοντας για τα καλά την κυβέρνηση, την ΕΕ και τα σχέδια τους για
συνέχιση των μνημονίων και των μέτρων εξόντωσης των εργαζομένων και της
νεολαίας. Με στόχο την αναχαίτηση των ηρωικών αγώνων του λαού η κυβέρνηση και
τα παπαγαλάκια της θέλουν να τους εξισώσουν με τη φασιστική βία. Θέλουν δηλαδή να μας πείσουν πως το να
παλεύεις για το ψωμί σου είναι σα να παλεύεις για να μη φάει ο διπλανός σου.
Δεν τσιμπάμε!
ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ
ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ
ΟΛΑ. ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου