Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

8 ΝΑ ‘ΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΟΥΣ!

Αποτέλεσμα εικόνας για εξεταστικηΤην στιγμή που οι εξεταστικές έχουν γίνει περίοδοι πραγματικού survivor για όσους από μας πασχίζουμε να τελειώσουμε την σχολή (πολλοί από μας παράλληλα δουλεύουμε και ακόμη και οι παραδόσεις είναι πολυτέλεια), την ώρα που η δυσκολία των μαθημάτων και οι απαιτήσεις των καθηγητών έχουν γίνει οριακά εξωφρενικές –για να μην σχολιάσουμε το κόστος όλων αυτών-η Κοσμητεία της σχολής έρχεται να επιβάλλει στους φοιτητές του 4ου έτους όριο δήλωσης μαθημάτων (8).

ΚΑΤΤΑΓΓΕΛΙΑ EAAK ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΝΕ

Την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια βρίσκονται σε μια οριακή κατάσταση, με μια ποιοτικά αναβαθμισμένη εκπαιδευτική αναδιάρθρωση να βρίσκεται στα σκαριά, η ΚΝΕ επιλέγει σαν απάντηση να στοχοποιήσει την αγωνιστική δράση της μαχόμενης ριζοσπαστικής αριστεράς. Γιατί δεν τους ενοχλεί η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ αλλά οι φοιτητές και αγωνιστές που βγαίνουνε στους δρόμους, πηγαίνουν στις Γενικές τους Συνελεύσεις και βρίσκονται αριστερά από τη γραμμή του Περισσού και των κομματικών γραφείων. Ορμώμενοι από στείρα μικροπολιτικά συμφέροντα και κομματικές σκοπιμότητες για να καλύψουν τα πολιτικά κενά της κομματικής τους γραμμής, επιτίθεται με βίαιες και τραμπούκικες συμπεριφορές στους αγωνιστές και τα σχήματα της ΕΑΑΚ. Με μεθοδεύσεις που θα ζήλευε κάθε καθεστωτική δύναμη, προσπαθεί να αναδείξει την μαχόμενη ριζοσπαστική αριστερά ως το “μέγιστο κακό” εντός των φοιτητικών συλλόγων. Η βαθιά κομματοκεντρική και ελιτίστικη λογική της ΚΝΕ, σε συνδυασμό με την αδυναμία της να περιγράψει ένα πολιτικό σχέδιο ανάπτυξης και όξυνσης του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος, είναι τα βαθύτερα αίτια που μετατρέπουν την ΚΝΕ σε επί της ουσίας τροχοπέδη των αγώνων της σπουδάζουσας νεολαίας, παρά τις διακηρυκτικά αριστερές κορώνες της. Για αυτό και θέλουν προέδρους στις σχολές και στα σχολεία που θα ελέγχουν οι καθοδηγητές που θα κάνουν κουμάντο στους συλλόγους και όχι μαζικές συνελεύσεις.

Κυριακή 19 Μαρτίου 2017

Παρέμβαση στο μάθημα των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων

ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ!
           
Στο μάθημα «Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα» της Τετάρτης 15.3, ο καθηγητής Φ. Σπυρόπουλος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην υπ. Αριθμόν 100/2017 απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε αντισυνταγματική την κυριακάτικη εργασία. Ειδικότερα, επεσήμανε ότι στην εν λόγω δίκη, ως δικηγόρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, υποστήριξε την συνταγματικότητα της Κυριακάτικης εργασίας, επικαλούμενος π.χ. το δικαίωμα ελεύθερου ανταγωνισμού ( άρθρο 5 παρ. 1 του Σ. ).
            Βέβαια, δεν πρόκειται για τίποτε άλλο παρά για ένα μέτρο υπερεξόντωσης των εργαζομένων. Η αποκόμιση  υπερ-κερδών από των αφεντικά, διέρχεται από τη δημιουργία εργαζόμενων-ρομπότ, που δεν θα τολμούν να σηκώσουν κεφάλι και θα έχουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το ΣτΕ «Το διάλειμμα αυτό υπηρετεί την υγεία και την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου με τη φυσική και ψυχική ανανέωση που προσφέρει η τακτική αργία στον εργαζόμενο άνθρωπο εντός της κάθε εβδομάδας (άρθρο 5 και 21 Συντάγματος).Συναφώς, προσφέρει και την δυνατότητα οργάνωσης της κοινωνικής και οικογενειακής ζωής του θέματα για τα οποία μεριμνά επίσης το Σύνταγμα (άρθρο 21)». Σε μια περίοδο όξυνσης της εργοδοτικής αυθαιρεσίας και αύξησης των εργατικών «ατυχημάτων», τοποθετήσεις σαν αυτήν αποκτούν ιδιαίτερο πολιτικό φορτίο. Ας αναλογισθούμε, ότι πριν λίγες μέρες έχασε τη ζωή του, εν ώρα εργασίας, 22χρονος ντελιβεράς των Mikel, ως απόρροια των ανύπαρκτων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, της μεγάλης εντατικοποίησης της δουλειάς, της απασχόλησης σε δύο και τρία πόστα. Παρομοίως, μία νεκρή και πέντε τραυματίες ήταν το αποτέλεσμα έκρηξης στο υπόγειο καταστήματος Everest. Φυσικά, οι καθηγητές της Σχολής μας, την ίδια στιγμή που επιδίδονται σε μεγαλεπήβολες διαλέξεις περί δικαιωμάτων, νομιμότητας κλπ., σφυρίζουν αδιάφορα για τέτοια περιστατικά, καθώς παγίως υπερασπίζονται το δίκαιο της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Εν ολίγοις, η τοποθέτηση του κ. Σπυρόπουλου δεν πρέπει να ιδωθεί ως κάποια «παραφωνία».

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Κείμενο Συμβολής στο συντονιστικό ΕΑΑΚ - Αθήνας 16/3

Τάξη και ασφάλεια.
Φαντάσματα από το σκοτεινό παρελθόν της ανθρώπινης ιστορίας ή εικόνες από το μέλλον της ολοκληρωτικής καπιταλιστικής βαρβαρότητας; 
Αποτέλεσμα εικόνας για ΚαταστολήΟλοένα και περισσότερο, στην Ελλάδα και διεθνώς, οι τρομονόμοι,  η αστυνομική βία ανερυθρίαστα σωρεύει αριθμούς νεκρών και τραυματιών καλυπτόμενη στη στοργική αγκαλιά της αστικής νομιμότητας, η δικαστική καταστολή και ακύρωση κάθε εργατικού δικαιώματος,  η πλούσια, νομοθετική παραγωγή που εμπλουτίζει και διευρύνει συνεχώς τις έννοιες «τρομοκράτης» και «ύποπτος», τα τελευταία χρόνια και «κουκουλοφόρος»,  προκειμένου να συμπεριλάβει  αντιφρονούντες, κοινωνικοπολιτικούς αγωνιστές ή απλώς ανέργους, μετανάστες και πρόσφυγες, όποιον δηλαδή  δεν θέλει ή δεν μπορεί να λειτουργήσει ως μονάδα παραγωγής κέρδους για το κεφάλαιο.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

Καταγγελία ΕΑΑΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ

Όπου δε φτάνουν η τρομοκρατία και οι διώξεις του κράτους, φτάνει το μακρύ του χέρι.

Σε μια περίοδο που το όνομα της αριστεράς ξεφτιλίζεται όταν το χρησιμοποιούν αυτοί που υπογράφουν μνημόνια και εξαπολύουν επίθεση στη νεολαία και τον κόσμο της εργασίας, σε μια περίοδο που οι ίδιοι άνθρωποι ανταλλάσουν αγκαλιές και ξεπλένουν τους φασίστες της Χ.Α., ενώ διώκουν και προσπαθούν να καταστείλουν όποιο κίνημα αντιστέκεται στην καταστροφική πολιτική τους, σε αυτή την περίοδο τα θρασύδειλα τσιράκια και οι υμνητές του συστήματος βγαίνουν να καταδώσουν αγωνιστές σαν το μακρύ χέρι ενός κράτους που πολύ καλά το βολεύει αυτού του είδους ο κοινωνικός κανιβαλισμός.

Αυτός είναι ο λόγος για την ιντερνετική στοχοποίηση καταδοτικού τύπου, μαρξιστών πανεπιστημιακών καθηγητών και αγωνιστών της ΕΑΑΚ από τον Θάνο Τζήμερο. Σύμφωνα με τον ίδιο η άλωση των πανεπιστημίων είναι έργο μαρξιστών καθηγητών και αγωνιστών της ΕΑΑΚ. Καλεί μάλιστα να διαδοθεί ποιοι είναι αυτοί οι “ομιλούντες σκελετοί του σταλινικού μουσείου” ώστε να γίνει γνωστό ποιοι είναι αυτοί που φταίνε για την κατάσταση διάλυσης της παιδείας.

Οι Εαακίτες και οι Εαακίτισσες, ο κόσμος της αριστεράς και οι αγωνιστές του κινήματος όμως ξέρουν ποιος φταίει για την διάλυση της παιδείας και δίνουν αγώνα ενάντια σε αυτούς χρόνια τώρα. Όταν κυβερνήσεις προσπαθούσαν να υποβαθμίσουν τις σπουδές και τα πτυχία μας, όταν η υποχρηματοδότηση οδηγούσε καθημερινά τα πανεπιστήμια στον μαρασμό η ΕΑΑΚ έδωσε τον αγώνα ενάντια στο πανεπιστήμιο που ονειρευόταν ο κάθε Τζήμερος. Ένα πανεπιστήμιο κοινωνικά νεκρό που να εναρμονίζεται με τις ανάγκες του κεφαλαίου. Ένα πανεπιστήμιο απαλλαγμένο από το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, την κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων και οτιδήποτε γενικά δεν ταιριάζει στην καπιταλιστική «κοσμοαντίληψή τους».

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί το κράτος και τα τσιράκια του ενοχλούνται τόσο από όποιον αγωνίζεται. Η πειθήνια τήρηση των συμφωνιών της κυβέρνησης θέλει άλλωστε και την καταστολή όποιου προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι. Οι διώξεις στο κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς στην πόλη μας, τους φοιτητές της Ξάνθης που διώκονται για αντι-φασιστική πάλη και ένα σωρό άλλες διώξεις μαρτυρούν ακριβώς αυτό. Την τακτική κυβέρνησης και παρά-κράτους ενάντια στον εσωτερικό εχθρό.

Εμείς, οι Εαακίτες και οι Εαακίτισσες, έχουμε να δηλώσουμε σε καθέναν που επιζητεί αυτήν την κοινωνική σφαγή και τον κανιβαλισμό της κουκούλας και των καταδοτών ότι θα μας βρει απέναντί του. Ότι το κίνημα που αγωνίζεται ενάντια στον φασισμό και τη κοινωνική βαρβαρότητα, ενάντια στα μνημόνια και τον εργασιακό μεσαίωνα που θέλουν να μας επιβάλλουν, δεν τρομοκρατείται! Είμαστε κομμάτι των κινημάτων που διώκονται και θα τασσόμαστε με τα δικαιώματα της κοινωνικής πλειοψηφίας. Κανένας Τζήμερος δεν μας τρόμαξε και καμιά τρομοκρατία δεν θα σταματήσει τη δράση μας. Θα είμαστε απέναντι σε κάθε κυβέρνηση και τους παρατρεχάμενούς της.


ΕΑΑΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Είμαι νομικάριος/α. Παρακολουθώ καθημερινά- Κρατάω ανελλιπώς σημειώσεις- Διαβάζω σύγγραμμα και επιτομή- Κόβομαι με 4. Θ Α Σ Ε Β Ε C T E !



http://media.istockphoto.com/photos/student-studying-sleeping-on-books-tired-girl-read-book-library-picture-id521611936?k=6&m=521611936&s=170667a&w=0&h=Uhgpx2Cswkn8Q1HN7Au_890dPFpLjDFb39J_YIDS6e4=
 
Η
 σχολή έχει αρχίσει να δυσκολεύει κατά πολύ τα τελευταία χρόνια και αυτό είναι μια κοινή παραδοχή. Η τεράστια ύλη από τη μια, η παρακολούθηση που καθίσταται αδύνατη για όσους/ες από μας δουλεύουν από την άλλη και οι απαιτήσεις που όλο και μας φαίνονται στόχοι άπιαστοι συνθέτουν ένα σκηνικό κυριολεκτικά ασφυκτικό για τον/την μέσο νομικάριο/α. Όταν το γεγονός ότι ένα μάθημα, επειδή έχει μεγάλα ποσοστά επιτυχίας, αρχίζουν και το δυσκολεύουν σε ακραίο βαθμό-(βλέπε ανακριτική)- μας το παρουσιάζουν ως φυσιολογικό, όταν σε αλλάζουν προληπτικά θέση, όταν αρχίζουν οι επιτηρητές και βάζουν κωλύματα ακόμα και για την ώρα της εξέτασης (και ξεκινάει μια κολοκυθιά του τύπου "τελειώνετε και μισή"-"μα παρά τέταρτο πήραμε τα θέματα"-"δεν με ενδιαφέρει και μισή σταματάτε να γράφετε") και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό, τότε σίγουρα κάτι πάει πολύ λάθος. Υπάρχει κατεύθυνση εντατικοποίησης των σπουδών και άρα των ζωών μας σε κάθε τομέα και αυτό είναι γεγονός.

"Μα η σχολή είναι στην κρεμ ντε λα κρεμ των πανεπιστημίων και η κατεύθυνση του να μένουν όσοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το αξίζουν και μπορούν να πληρώνουν κώδικες,πρακτικά και επιτομές είναι η μοναδική που διασφαλίζει το ΕΠΙΠΕΔΟ της ΝΟΜΙΚΑΡΑΣ μας", άποψη που ακούγεται συχνά από καθηγητές και γνωστές παρατάξεις μέσα στις σχολή μας. Εμείς απαντάμε: Αν ήταν έτσι και πραγματικά κόπτονταν όλοι αυτοί για το επίπεδο και την αξία των σπουδών μας δεν θα εξίσωναν τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων (βλ.Κρήτη, Κύπρος) με αυτά της Νομικής. Επίσης, θα φρόντιζαν ώστε πραγματικά ο/η κάθε φοιτητής/τρια να μπορεί να αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες που του παρέχει η νομική επιστήμη με δωρεάν μεταφορές από και προς τη σχολή και με πραγματικές φοιτητικές παροχές, όπως ολοκληρωμένες δομές για πρόσβαση των ΑΜΕΑ σε όλους τους χώρους της σχολής (όχι με όρους φιλανθρωπίας και εθελοντισμού, κάτι που φαίνεται να παγιώνεται τα τελευταία χρόνια)· ή θα φρόντιζαν για τη δωρεάν διανομή κωδίκων και όλων των απαραίτητων εργαλείων για να μπορούμε να εντρυφήσουμε σ' αυτήν την τόσο απροσπέλαστη για μας "νομική επιστήμη".

"Μα γι'αυτό βάλαμε δίδακτρα στα μεταπτυχιακά", άλλο επιχείρημα, για να πληρώσουν όσοι τα έχουν για να διατηρηθεί το υψηλό επίπεδο της σχολής μας (με παροχές-τυράκια,βλέπε πρόσβαση στην περιβόητη βάση δεδομένων του τομέα διεθνούς, όπου πρωτοεφαρμόστηκαν τα δίδακτρα): Εμείς απαντάμε no 2: ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ. Αν έχετε μια στοιχειώδη κοινωνική επαφή ρωτήστε τον/την μέσο νομικάριο υποψήφιο μεταπτυχιακό και θα σας απαντήσει ότι ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΚΑΝ αίτηση για να εξεταστεί, αφού ήξερε από πριν ότι δεν πρόκειται να βρει τα λεφτά να πληρώσει.

Τέλος, σε αυτό λοιπόν το κλίμα που έχει δημιουργηθεί και σε μία προσπάθεια εκτόνωσης της– δικαιολογημένης – έντασης, άγχους, αγανάκτησης (?) δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στις “ανεξάρτητες” φωνές που και πάλι βρήκαν χώρο να δαιμονοποίησουν εκ νέου την κατάληψη. Διότι η κατάληψη και μόνο ευθύνεται που η εξεταστική έφτασε να ξεκινήσει 6 Φλεβάρη, έτσι κι αλλιώς το lock-out είναι κάτι το άγνωστο στη Νομική. Η κατάληψη ευθύνεται για την αμηχανία στην οποία βρίσκεται ο κάθε φοιτητής όταν διαπιστώνει πως δεν πρόκειται να περάσει σχεδόν κανένα μάθημα σε αυτήν την σχολή αν δεν αγοράσει και τα τάδε πρακτικά, αν δεν πάρει και τη δείνα επιτομή και κυρίως αν τολμήσει να εμφανιστεί χωρίς κώδικα. Και δίχως άλλο η κατάληψη και όχι οι όροι «πανεπιστημιακού survivor» ευθύνεται για τις κρίσεις πανικού, για τα ψυχοσωματικά συμπτώματα που εμφάνισε μεγάλος αριθμός φοιτητών τόσο στην εξεταστική όσο και κατά την διάρκεια των μαθημάτων λόγω του άγχους και της πίεσης. Δυστυχώς όμως για αυτές τις αντιδραστικές φωνές υπάρχει απάντηση στο παραλήρημά τους και είναι μάλλον αυτονόητη... η εξασφάλιση των στοιχειωδών όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ένας βασικός παράγοντας που συνετέλεσε στην κατάληψη, μία μάχη που μόνο αν δίνουμε συλλογικά θα κερδηθεί.  
 
Εμείς απέναντι σε όλα αυτά απαντάμε: Τέρμα η κοροϊδία. Κανένας μόνος στην επίθεση. Επιβάλλουμε τις ανάγκες μας. Ανθρώπινοι όροι σπουδών-μέριμνα-παροχές για όλους και όλες. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ- Ε.Α.Α.Κ.