Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΠΟΓΔΑΝΟΣ,ΦΑΣΙΣΤΑΚΟΣ ΚΑΙ ΧΑΦΙΕΣ.

Αυτά φαίνεται να πρεσβεύει η κατά τα άλλα ''Ανεξάρτητη'' Φοιτητική Κίνηση. Αφορμή αυτή τη φορά στάθηκε η υπεράσπιση του καθηγητή Συρίγου και τα όσα διαδραματίστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Πάντειο. Προφανώς, τόσο τα καθεστωτικά ΜΜΕ, όσο και η ΑΦΚ, στηρίχθηκαν αποκλειστικά στις δηλώσεις του καθηγητή, προκειμένου να βρουν άλλοθι να ρίξουν λάσπη στο πανεπιστημιακό άσυλο,να αρχίσουν τις κορώνες περί αστυνομοκρατίας και να εδραιώσουν την έννοια της ασφάλειας ξανά, μετά τη Χούντα στα Πανεπιστήμια.

Η ΑΦΚ λοιπόν επιλέγει ως συνομιλητές Μπογδάνους και Πορτοσάλτηδες, που πριν λίγες μέρες ξεκίνησαν ξανά να παίζουν το παιχνίδι των δυο άκρων με αφορμή τα γεγονότα στο Ωραιόκαστρο, δίνοντας βήμα στους κάθε λογής «αγανακτισμένους γονείς» που αποκλείουν ΠΑΙΔΙΑ προσφύγων από το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Τα «ανεξάρτητα» μέλη της το κάνουν αυτό με λογοτεχνικό θα λέγαμε μελοδραματισμό, προκειμένου είτε να βγάλουν λάδι οποιονδήποτε καθηγητή που χρησιμοποιεί φασίζουσες μεθόδους (βλ.Ξάνθη,Βόλο,Νομική) και για τα οποία περιστατικά δηλώνουν επιλεκτική άγνοια ,είτε για να νομιμοποιήσουν την οικονομική βία της κυβερνητικής πολιτικής, όπως έγινε κατά την διάρκεια του αγώνα ενάντια στην επιβολή των διδάκτρων, είτε τέλος για να απαξιώσουν τις μαζικές διαδικασίες των φοιτητικών συλλόγων. Η στάση τους σε όλα τα παραπάνω ζητήματα καταδεικνύει τον ρόλο που αυτοί παίζουν μέσα στα πανεπιστήμια: στέκεται ξεκάθαρα απέναντι στην πληττόμενη πλειοψηφία των φοιτητών-εργαζομένων, οι οποίοι κυριολεκτικά πετιούνται έξω από το πανεπιστήμιο με τις αντιλαϊκές πολιτικές Κυβερνήσεων-ΕΕ που η ΑΦΚ υιοθετεί πλήρως, σε μια κατεύθυνση ενός Πανεπιστημίου που δεν τους χωράει όλους αλλά μόνο όσους έχουν να πληρώσουν.
Η δική μας η πλευρά λέει ρητά ότι δεν πρόκειται να αφήσει κανέν@ φοιτητ@ στα χέρια αυτών των πρακτικών.

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Αναδιάρθωση,Αξιολόγηση,Αντίσταση.Η τελική επιλογή εξαρτάται από εμάς.



Όσο η δομική και ιστορική κρίση του καπιταλισμού βαθαίνει και το κεφάλαιο δε βρίσκει τρόπο να την ξεπεράσει, τόσο  τα τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα θα πληθαίνουν. Η πολύμορφη επίθεση περιλαμβάνει: το χτύπημα των συνδικαλιστικών ελευθεριών και κατακτήσεων, με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, τις νέες περικοπές μισθών και συντάξεων, την παράδοση των «κόκκινων δανείων» στα κοράκια των αγορών, τους μαζικούς πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας. Όλες αυτές οι εξελίξεις όχι μόνο δεν αφήνουν ανεπηρέαστο τον χώρο του πανεπιστημίου, αλλά καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αλλαγές που γίνονται εντός αυτού.Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ο νέος υπουργός παιδείας Γαβρόγλου συνεχίζουν επάξια το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων εντείνοντας την επιχειρηματική ανασυγκρότηση του πανεπιστημίου,την ένταση των ταξικών φραγμών και τον πλήρη εναρμονισμό των προγραμμάτων σπουδών με την αγορά εργασίας με κύριο μοχλό την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων που πλέον απειλεί βασικές πλευρές της λειτουργιών τους.

ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Η συμφωνία για το δάνειο ύψους 138 εκατ. ευρώ που υπογράφηκε για τα ελληνικά Πανεπιστήμια διαδέχεται τη συμφωνία για ένα δάνειο της ΕΤΕ ύψους 180 εκατ. ευρώ που υπογράφηκε στα μέσα Ιουλίου για τη δημιουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΛΙΔΕΚ).  Πλέον είναι υποχρέωση των ιδρυμάτων να αποπληρώσουν αυτό το δάνειο και- εφόσον η δημόσια χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων έχει περικοπεί κατά σχεδόν 80% σε σχέση με το 2009- είναι πια προφανές ότι τα έσοδα θα προκύψουν  από την εμπορική αξιοποίηση ή την εκποίηση της ιδιαίτερης περιουσίας του κάθε Ιδρύματος (για ορισμένα παλαιά είναι σημαντική).
Επίσης, είναι αναγκαίο να τονιστεί ότι η υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων οφείλεται στην αναγκαιότητα του ελληνικού αστικού κράτους να συγκεντρώσει το απαιτούμενο πρωτογενές πλεόνασμα σε συναινετική συμφωνία με το σύμφωνο δημοσιονομικής προσαρμογής της Ε.Ε, ώστε να αποπληρωθεί το δημόσιο χρέος. Ωστόσο, είναι προδήλως γνωστό ότι το δημόσιο αυτό χρέος, τα κρατικά δηλαδή δάνεια (από εξωτερικές και εσωτερικές συστημικές τράπεζες), προέκυψαν ως αναγκαιότητα, αφενός για να καλυφθούν τα δημοσιονομικά ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό εξαιτίας των «πακέτων ενισχύσεων» και των φοροαπαλλαγών στην αστική τάξη (στην τάξη των βιομηχάνων, τραπεζιτών, εφοπλιστών, μεγαλεμπόρων), αφετέρου για να καλυφθούν οι αναγκαίες και στρατηγικής σημασίας Νατοϊκές δαπάνες, οι δαπάνες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες κ.ο.κ. Στην ουσία δηλαδή, οι περικοπές από δημόσια παιδεία, υγεία, μισθούς-συντάξεις και οι διαρκείς ιδιωτικοποιήσεις του δημοσίου πλούτου(οι οποίες πρέπει να ιδωθούν και ως νέα πεδία κερδοφορίας για το κεφάλαιο), έχουν στόχο να αποπληρωθεί το χρέος που δημιουργήθηκε προς όφελος των καπιταλιστών· ένα χρέος που αποπληρώνεται διαρκώς στους τελευταίους, τόσο σε ξένες (70% του χρέους), όσο και σε ελληνικές συστημικές τράπεζες (30%).
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η τελευταία απόφαση της κυβέρνησης ότι η χρηματοδότηση για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά θα είναι ανάλογη της αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας των ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα, τα ΑΕΙ καλούνται εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 να καταθέσουν σχέδιο  για την ανάπτυξη των ίδιων εσόδων-πόρων και για την αξιοποίηση της περιουσίας τους (ακίνητης περιουσίας, κληροδοτημάτων, έσοδα από παροχή υπηρεσιών κ.λπ.). Η χρηματοδότηση τελικά συνδέεται και με την υποβολή/εφαρμογή του σχεδίου αξιοποίησης ή και ανάπτυξης των πόρων του κάθε Ιδρύματος. Είναι προφανές ότι βασικός στόχος της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα είναι  να ξεπουλήσει όλη την ακίνητη περιουσία των ιδρυμάτων για να ξεπληρώσουν το δάνειο που πήραν για την ενίσχυση της επιχειρηματικής έρευνας.

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
Εκτός όμως από την επιχειρηματική έρευνα, βασικό χαρακτηριστικό του επιχειρηματικού πανεπιστημίου είναι οι δομικές αλλαγές ως προς τη μορφή διοίκησης αλλά και ως προς τα γνωστικά αντικείμενα. Συγκεκριμένα, ως προς τη μορφή διοίκησης του πανεπιστημίου στο νέο στάδιο κρίσης κερδοφορίας του καπιταλισμού, παρατηρείται, εξαιτίας της κρατικής υποχρηματοδότησης  και κατ’ επέκταση της σύναψης και αποπληρωμής δανείων των ιδρυμάτων, η αυτοχρηματοδότηση αυτών (όπως ακριβώς αναπαράγεται μια επιχείρηση), μέσω της μεταβίβασης του κόστους στους ίδιους τους φοιτητές (επιβολή διδάκτρων κ.ο.κ) ή μέσω ιδιωτικών χορηγιών, που κατευθύνουν και το πρόγραμμα σπουδών.
Ειδικότερα, τα ΠΜΣ ορίζεται ότι πλέον θα είναι με δίδακτρα, μονοετή, υπερεξειδικειμένα, με διασπασμένα δηλαδή τα γνωστικά αντικείμενα και με κατακερματισμένα τα επαγγελματικά δικαιώματα που αυτά θα προσφέρουν.Οι φοιτητές θα καλούνται συνεχώς να πληρώνουν σε έναν αέναο κύκλο ειδίκευσης και επανειδίκευσης προκειμένου να βρουν μια θέση στην αγορά εργασίας.Μια τέτοια κατεύθυνση εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και μετατρέπει τη μόρφωση από δικαίωμα σε προνόμιο για λίγους και εκλεκτούς.Το ακόμα πιο εξωφρενικό είναι ότι σύμφωνα με εξαγγελίες του υπουργείου «στα ΠΜΣ με τέλη εγγραφής, αποτελεί υποχρέωση των Ιδρυμάτων να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε αυτά όσοι έχουν οικογενειακό και προσωπικό εισόδημα που να εμπίπτει στο 50% των φορολογικών δηλώσεων του συνολικού πληθυσμού. Τα άτομα αυτά θα προσφέρουν ολιγόωρη εβδομαδιαία εργασία (8 ωρών) στο Ίδρυμα, ή στο Τμήμα φοίτησης». Δηλαδή, ακόμα και αυτές οι λιγοστές υποτροφίες που θα προσφέρονται από τα ιδρύματα θα είναι υπό τον όρο της τζάμπα εργασίας, της στυγνής εκμετάλλευσης της εργασιακής δύναμης των μεταπτυχιακών φοιτητών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η καινούργια εσωτερική αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί την  άνοιξη του 2017 από την ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση) και τη ΜΟΔΙΠ (Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας στο ΑΠΘ). Πολλά από τα κριτήρια είναι όπως τα προηγούμενα αλλά θα προστεθούν και καινούργια. Τα έξτρα κριτήρια θα είναι η αριστεία, ο αριθμός αποφοίτων που έχουν πάρει βραβεία και η έρευνα ερωτηματολογίου εργοδοτών, δηλαδή ερωτηματολόγια που θα απευθύνονται σε εργοδότες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν το πρόγραμμα σπουδών εναρμονίζεται με τις ανάγκες των απαιτήσεων των εταιρειών τους.Είναι προφανές ότι η αξιολόγηση αυτή -βάσει της οποίας μάλιστα θα διαμορφωθεί και η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων-, σκοπό έχει τον περαιτέρω κατακερματισμό των προγραμμάτων σπουδών, την αποστείρωση του γνωστικού αντικειμένου και την δημιουργία πανεπιστημίων-εξεταστικών κάτεργων που θα δημιουργούν πειθήνιους εργαζομένους μακριά από συλλογικές διαδικασίες και αναπαραστάσεις.Τη στιγμή που η υποχρηματοδότηση έχει διαλύσει τη δημόσια δωρεάν παιδεία και τα πανεπιστήμια υπολειτουργούν σε βασικές παροχές (σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, καθαριότητα, έλλειψη καθηγητών και διοικητικού προσωπικού), το κριτήριο για την αξιολόγηση θα είναι το κατά πόσον τα πανεπιστήμια είναι κερδοφόρα για το κεφάλαιο ,τις Τράπεζες και τα επιχειρηματικά κέντρα που θα τα χρηματοδοτούν με πίστωση.
Η αξιολόγηση αυτή, καθώς και  συνολικά οι κατευθύνσεις της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν έχουν καμία σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων. Πρόκειται για μια επιθετική κίνηση αναδιάρθρωσης,ξεπουλήματος και επιχειρηματικής ανασυγκρότησης των πανεπιστημίων που δεν διστάζει να καθιερώσει ακόμα και τη τζάμπα εργασία των μεταπτυχιακών φοιτητών.Ο φοιτητικός σύλλογος Νομικής το προηγούμενο διάστημα έδωσε ηχηρό παρόν με τις κινητοποιήσεις του ενάντια στην σκοπούμενη ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων μέσα από μαζικές και πολιτικές γενικές συνελεύσεις, μαχητικές κινητοποιήσεις και με μια κατάληψη που αποτέλεσε κέντρο αγώνα για την αγωνιζόμενη φοιτητιώσα νεολαία. Οι δυνάμεις της αστικοποιημένου συνδικαλισμού μέσα στη σχολή μπορεί να επιχείρησαν να καταστείλουν προσωρινά αυτόν τον αγώνα, διευκολύνοντας προσωρινά τις επιδιώξεις της κυβέρνησης και της διοίκησης να ενισχύσουν την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.Το φοιτητικό κίνημα όμως δεν θα επιτρέψει να περάσει αυτή η αναδιάρθρωση. Είναι πιο αναγκαίο από ποτέ το επόμενο διάστημα να ανοίξει ένας νέος κύκλος αναμέτρησης του φοιτητικού κινήματος στον αγώνας για δημόσια δωρεάν παιδεία, δουλειά με δικαιώματα και ζωή με αξιοπρέπεια.



Εμπορικό δίκαιο… υπογραφή αποποίησης των δικαιωμάτων σας, βάλατε;



Κατά την εξέταση του Γενικού Εμπορικού Δικαίου και Αξιογράφων για ακόμα μια φορά, οι καθηγητές επιδόθηκαν στη συνήθη πρακτική του Τομέα να ζητούν από τους φοιτητές να γράψουν τα ονόματά τους σε κόλλα που περνούσαν, σε στοιχισμένη σειρά όπως κάθονταν οι εξεταζόμενοι. Η δικαιολογία ήταν πως το κάνουν δήθεν για να υπάρχουν τα «πειστήρια» ότι έδωσε κάποιος το μάθημα, σε περίπτωση που χαθεί το γραπτό του. Στο εύλογο ερώτημα, γιατί τότε να μην υπογράφουμε με ανακατεμένη σειρά, τη στιγμή της παράδοσης του γραπτού, δεν είχαν βέβαια απάντηση. Στο επόμενο ερώτημα, γιατί και πώς να χαθεί ένα γραπτό, την ευθύνη του οποίου φέρει μετά την παράδοση ο καθηγητής και γιατί να αναγκάζεσαι να έχεις «πειστήρια» υπογραφών για να αποδείξεις ότι έδωσες το μάθημα, πάλι δεν απάντησε κανείς.

Τις απαντήσεις όμως τις γνωρίζουμε. Αποτελεί πάγια τακτική του τομέα, να χρησιμοποιεί αυτές τις κόλλες υπογραφών, προκειμένου να συγκρίνει όμοια γραπτά και εν τέλει να κόψει τους φοιτητές, με την ετυμηγορία της «αντιγραφής». Εξ ου και τα τόσο μεγάλα ποσοστά αποτυχίας. Λες και πρόκειται στο εμπορικό να φιλοσοφήσει κανείς και οι απαντήσεις να αποκλίνουν τόσο πολύ από τον μπροστινό του, λες και δεν είναι ένα από τα πιο τεχνοκρατικά μαθήματα της σχολής.
Δε σου έφτασαν μήπως τα παραπάνω; Ένοιωσες την αδικία του κόπου σου να πηγαίνει στράφι, γιατί κάποιοι κομπλεξικοί καθηγητάδες θέλουν να μην περνάς εύκολα το μάθημα τους; Οι καθηγητές σου επιφυλάσσουν έξτρα κλου αυθαιρεσίας και εκδίκησης αν τολμήσεις να διεκδικήσεις έστω και το πιο απλό… Έρχονται στοχευμένα και σου τσεκάρουν τον κώδικα μήπως έχεις γράψει την παραμικρή σημείωση. Μη και τύχει να έχεις μεταφράσει μια λέξη από τη νομικίστικη καθαρεύουσα, στα νέα ελληνικά, μιας που η νομοθεσία είναι από το παρωχημένο Βασιλικό Διάταγμα του 1835, επί Όθωνα (!!!). Μη και τύχει να έχεις ερμηνεύσει μια διάταξη- γιατί ως γνωστόν ο δικαστής στο δικαστήριο θα σε βάλει να του αποστηθίσεις τη νομοθεσία, σαν παπαγαλάκι.
Αυτά και άλλα ωραία συμβαίνουν στη σχολή μας. Όμως καλόν είναι να βγάζουμε μερικά συμπεράσματα: 


  1.     Από το σχολείο, το Πανεπιστήμιο, μέχρι και την εργασιακή ζωή, το σύστημα και οι στυλοβάτες του μας θέλουν «σκυφτούληδες». Επιθυμούν να μας καταστείλουν σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μας κλέβουν τη ζωή, τα δικαιώματα, τον κόπο μας χωρίς κανείς να σηκώνει κεφάλι, να αντιστέκεται, να διεκδικεί. Αυτό φαίνεται από το πιο απλό παράδειγμα μέσα στη σχολή, μέχρι τη χυδαία ανακοίνωση των καταστημάτων «Μουστάκας» που δημοσίευσε εχθές η σελίδα της Attackστην ανεργία και την επισφάλεια, όπου απαγορεύουν στους εργαζόμενους μέχρι και να πιουν νερό εν ώρα εργασίας(!!) Μέχρι τους πλειστηριασμούς λαϊκής κατοικίας, που Τράπεζες και κράτος πετούν στο δρόμο κυριολεκτικά τον κόσμο. Η πλειοψηφία των καθηγητών μας, έχει διαλέξει πλευρά σε όλα τα παραπάνω. Όντας ένθερμοι υποστηρικτές του ευρωμονόδρομου και των αστικών κομμάτων, του νέου ΚΠολδ ( που ανοίγει τη διαδικασία για τους προαναφερθέντες πλειστηριασμούς ) και της διαρκούς περιστολής των εργασιακών-κι όχι μόνο- δικαιωμάτων. 
  2. Η γνώση που μας παρέχεται είναι στείρα, τεχνοκρατική, χωρίς καμία ουσία για τις ανάγκες της κοινωνίας. Δεν προωθεί τη δημιουργικότητά μας, αλλά μας εγκλωβίζει σ’ ένα συνεχές μαρτύριο παπαγαλίας. Από την Ιστορία Δικαίου, μέχρι το Δημόσιο Διεθνές που πρέπει να μάθουμε απέξω όλο το βιβλίο, μέχρι το Διοικητικό και το Συλλογικό Εργατικό που πρέπει να θυμόμαστε απέξω όλη τη νομοθεσία, αφού ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση κώδικα, φτάνοντας στα υπόλοιπα μαθήματα που απαγορεύονται οι σημειώσεις στη νομοθεσία, κάθε άλλο παρά κριτική επισκόπηση στη διαδικασία εκμάθησης δεν το λες. Ωστόσο, σήμερα υπάρχει η δυνατότητα ακόμα και στη Νομική σχολή να λαμβάνουμε πιο ουσιαστική και χρήσιμη γνώση και σίγουρα με πιο δημιουργικό τρόπο.
  3.  Oι όροι φοίτησης όσο περνούν τα χρόνια χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο, ειδικά για τους φοιτητές που ταυτόχρονα εργάζονται για να τα βγάλουν πέρα. Τεράστια διδακτική ύλη, συγγράμματα με πάνω από χίλιες σελίδες. Υπερβολικά απαιτητικά θέματα, πολλά σε όγκο, που δεν φτάνουν καν οι 2 διαθέσιμες ώρες της εξέτασης για να ανταπεξέλθει κανείς σε αυτά. Παντελής έλλειψη ενδεικτικών απαντήσεων από τους καθηγητές, που οδηγεί σε ένα συνεχές κυνήγι εύρεσης των σωστών απαντήσεων, μεταξύ φοιτητών που αρρωσταίνουν στην κυριολεξία από το άγχος τους. Έλλειψη ενδεικτικής βαθμολόγησης των θεμάτων που δίνονται, κάτι που οδηγεί στη μυστηριώδη διόρθωση που εναπόκειται στην ευχέρεια του κάθε καθηγητή.
Θα μπορούσε κανείς να γράψει πολλά περιστατικά που σημειώνονται. Περιστατικά που δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα στους φοιτητές που πέφτουν σε κατάθλιψη, γιατί η σχολή δεν παλεύεται, γιατί η ανεργία μαστίζει και δεν υπάρχει προοπτική, γιατί τα μνημόνια καλά κρατούν και οι κυβερνήσεις όποιου προσήμου τα ψηφίζουν. 

Το ζήτημα όμως είναι να επεξεργαστούν, να γραφτούν και να ειπωθούν οι τρόποι που θα την παλέψουμε ενάντια σ’ αυτή την πραγματικότητα. Κι επειδή μόνος του κανείς δεν κατάφερε ποτέ, τίποτε, εμείς καλούμε τον κάθε φοιτητή και φοιτήτρια να είναι ενεργός μέσω του Φοιτητικού του Συλλόγου, να απαντάει σε κάθε αδικία και να αποτελεί κομμάτι των συλλογικοτήτων που όσο κι αν κάποιοι προσπαθούν να μας φιμώσουν, αυτές θα είναι πάντα εκεί, πρωτοπόρες για μια καλύτερη ζωή. 

Σε λίγο θα ζητάς την άδεια και για να αναπνεύσεις. Θα τους το επιτρέψεις;;;

ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ - Ε.Α.Α.Κ.

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

ΚΑΛΕΣΜΑ ΕΑΑΚ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Μπλόκο στις φασιστικές διώξεις των Φοιτητών της Ξάνθης!
Άμεση αθώωση των αγωνιστών!
Ο Σύλλογος Φοιτητών Ξάνθης την περσινή χρονιά πήρε αγωνιστική απόφαση με σκοπό να αντιμετωπιστούν ζητήματα καθηγητικής αυθαιρεσίας και φασιστικής ρητορείας στα μαθήματα. Συγκεκριμένα ο καθηγητής Παύλου είναι υπεύθυνος για τεράστια ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις, προσβλητική - ρατσιστική συμπεριφορά σε φοιτητές με συνεχείς στοχοποιήσεις και χαρακτηρισμούς. Επίσης υπογράφει κείμενα που λένε επί λέξει «Μιμηθείτε τον Κασιδιάρη... τον Ιωάννη Μεταξά», δηλώνει ανοιχτά υπέρ φασιστικών πρακτικών, διδάσκει στα αμφιθέατρα ότι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες είναι πηγή προβλημάτων για τα δεινά της χώρας. Παράλληλα μέσα από τα ¨μαθήματα φιλοσοφίας¨ που έκανε προσπαθούσε να συγκροτήσει κύκλο ακροδεξιών φοιτητών τους οποίους υποκινούσε να οργανώνουν αντισυγκεντρώσεις ενάντια στις αγωνιστικές αποφάσεις του Φοιτητικού Συλλόγου, να μολύνουν με φασιστικά και ναζιστικά σύμβολα τους χώρους της σχολής αλλά και ανηρτημένο υλικό για το προσφυγικό του σχήματος ΕΑΑΚ.
Από την αρχή των συνελεύσεων των φοιτητών του τμήματος ΗΜΜΥ με θέμα τα παραπάνω, ο Γ. Παύλος ξεκίνησε να στοχοποιεί φοιτητές που αντιπαραθέτονταν στις πρακτικές και την ρητορεία και να τους απειλεί με μηνύσεις συμπυκνώνοντας την γενικότερη επίθεση που δέχονται οι φοιτητές και η νεολαία.

Η αρχή των διώξεων υλοποιήθηκε τελικά από τον ομοϊδεάτη του Παύλου φοιτητή οποίος μήνυσε 3 αγωνιστές φοιτητές για κακουργηματικές πράξεις. Από την έκταση που πήρε το θέμα, αλλά και από την προβληματική στάση του Παύλου που αναγνωριζόταν από την πρυτανεία διεξήχθη ΕΔΕ (ένορκη διοικητική εξέταση) σε βάρος του.
Προκειμένου να αμυνθεί αλλά και ταυτόχρονα να συνεχίσει την επίθεσή του στους αγωνιζόμενους φοιτητές ο καθηγητής Παύλου έκανε καταγγελία στην εισαγγελία. Σε αυτήν στοχοποιεί 6 ακόμα φοιτητές (στο σύνολο 9) ως υπαίτιους για το κλίμα «βίας και τρομοκρατίας» στο ΔΠΘ, περιγράφοντας τους ως «φοιτητικό ISIS». Δε δίστασε ακόμα να δώσει υποτιθέμενα στοιχεία για την υπόθεση στην Χρυσή Αυγή η οποία με ερώτηση της στην Βουλή ζητά παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τη δράση του σχήματος των αγωνιστών φοιτητών στην Ξάνθη, ενώ η Χ. Τσαμπάζη, δικηγόρος του Ρουπακιά υπογράφει κείμενα υποστήριξης στον καθηγητή.

Οι 2 υποθέσεις είναι άρρητα συνδεδεμένες αν σκεφτούμε ότι ο καθηγητής είχε γνωστοποιήσει πως θα έβαζε τον ομοϊδεάτη φοιτητή του να αποσύρει τις μηνύσεις εάν οι 3 φοιτητές έπαυαν τη συνδικαλιστική τους δράση! Παράλληλα σε πρόσφατο κείμενό του προς τον Υπουργό Παιδείας και τη Βουλή φαίνεται ξεκάθαρα πως προσπαθεί να γλιτώσει από τις κατηγορίες της ΕΔΕ αποσύροντας τις διώξεις στους φοιτητές ως αντάλλαγμα.
Δηλώνουμε την στήριξή μας στην υπόθεση των 3 αλλά και των 9 αγωνιστών ενάντια στις ανυπόστατες κατηγορίες και διώξεις. Με αυτές τις διώξεις επιδιώκουν να ποινικοποιήσουν την συνδικαλιστική και αντιφασιστική δράση. Προσπαθούν να χτυπήσουν τον αγώνα για δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες, τον αγώνα των φοιτητών να έχουν τον λόγο για τους όρους σπουδών, την εργασιακή προοπτική τους και την αντιμετώπιση της φασιστικής πρακτικής και ρητορείας όπου την συναντούν.

Οι φασίστες εξυπηρετούν τους από πάνω, για αυτό μπαίνουν εμπόδιο στις διεκδικήσεις και τα συμφέροντά μας, στέκονται ενάντια στις περιθωριοποιημένες και καταπιεσμένες ομάδες και στο κόσμο του αγώνα που παλεύει ώστε τα πράγματα να πάνε αλλιώς. Οι γειτονιές, οι χώροι δουλειάς και τα πανεπιστήμια, που ανέκαθεν αποτελούσαν άσυλο προάσπισης κοινωνικών αγώνων , χώροι πολιτικοποίησης και αμφισβήτησης, πρέπει να γίνουν με την πάλη μας «ναρκοπέδιο» για τους φασίστες και τις πρακτικές τους.

Το φοιτητικό κίνημα που ανέκαθεν αντιστεκόταν σθεναρά απέναντι σε κάθε είδους φασιστικής πρακτικής και τοποθέτησης, δεν θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Με δυναμικές κινητοποιήσεις πανελλαδικής εμβέλειας θα τσακίσουμε κάθε φασιστικό θύλακα εντός του πανεπιστημίου και της κοινωνίας.

Δεν τρομοκρατούμαστε από τις φασιστικές διώξεις, ούτε πρόκειται να σταματήσουμε τη συνδικαλιστική μας δράση. Το μέλλον μας βρίσκεται στους συλλογικούς αγώνες της νεολαίας για δημοκρατικές ελευθερίες, κοινωνικά δικαιώματα και για μια προοπτική που δεν θα υποτάσσεται στις ανάγκες του συστήματος. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους 3 και στους 9 αγωνιστές της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης και καλούμε κάθε αγωνιστή και κάθε μαχόμενη δύναμη του φοιτητικού κινήματος να στηρίξει όλες τις συγκεντρώσεις αλληλεγγύης για τους διωκόμενους φοιτητές.

Όλοι στην μικροφωνική αλληλεγγύης στις 12  στα Προπύλαια, ώστε να δώσουμε τη δικιά μας απάντηση.

Δεν χαρίζουμε το αναφαίρετο δικαίωμα μας στους συλλογικούς αγώνες
Τσακίζουμε τους φασίστες μέσα και έξω από τις σχολές

ΕΑΑΚ σε ΑΕΙ - ΤΕΙ

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Η Οδύσσεια του/της Νομικάριου/ας

Σκηνές από κάθε εξεταστική στην Νομική...
Αποτέλεσμα εικόνας για ακρως οικογενειακων quotesΣκηνή 1: Αγχωμένος φοιτητής κατά την προφορική εξέταση Σύνθεσης Δημοσίου περιμένει την πρώτη ερώτηση του καθηγητή, ενώ παρακολουθεί έντρομος τον τελευταίο, να ξεφτιλίζει όλους τους συναδέλφους του.
-Καθηγητής: Μπορείτε να βγάλετε το σταυρό σας παρακαλώ για να συνεχίσουμε την εξέταση;
-Φοιτητής: (διστάζει, αγχώνεται αλλά στο τέλος βγάζει το σταυρό του). Μάλιστα.
-Καθηγητής (με σαρδόνιο χαμόγελο) Κοπήκατε, έπρεπε να μου πείτε ότι το δικαίωμα στη θρησκεία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο ότι δεν έχω δικαίωμα να ζητήσω κάτι τέτοιο.